TEHNOOPTIMIZAM/
TEHNOPESIMIZAM

međunarodni
festival dizajna
27/9–1/10/17
TMNT-DISKONT

DODIJELJENA NAGRADA I POČASNE DIPLOME FESTIVALA PLAN D!

U subotu 30. rujna, predzadnje večeri ovogodišnjeg Međunarodnog festivala dizajna PLAN D, dodijeljene su glavna nagrada te dvije počasne diplome za najbolje radove na Međunarodnoj izložbi mladih autora. O nagradama je odlučivao Međunarodni žiri u sastavu: Nina Paim, Emilia Bergmark, Lorenzo Romagnoli i Yuri Veerman, počasne diplome dodijeljene su TEI PAVIĆ i RUBENU VAN DE VENU, a glavna nagrada MARTINU PERANOVIĆU.


Martin Peranović nagrađen je za aplikaciju za pametne uređaje “Mine”. Jednu od dvije počasne diplome primila je Tea Pavić za projekt Fragmenti – Ženski antifašistički Zagreb, isti projekt za koji je bila nagrađena i u studentskoj kategoriji Koncept na prošlogodišnjoj bijenalnoj Izložbi hrvatskog dizajna 1516. Drugu počasnu diplomu dobio je mladi nizozemski autor Ruben van de Ven za rad Emotion Hero. U nastavku slijede opisi radova i obrazloženja nagrade i priznanja:

Nagrada Plan D:

MINE
Autor: Martin Peranović
Mentor: Nenad Dogan
Asistentica: Romana Kajp

Studij dizajna, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Obrazloženje žirija:

Žiri smatra da projekt iznimno dobro predstavlja zadanu temu izložbe – tehnooptimizam / tehnopesimizam. Aplikacija je korisna i istodobno, budući da je prezentirana kao turistička aplikacija, provokativno otvara novu perspektivu na tu temu. Tematski je posebno važna za područje Hrvatske i Balkana, ali posjeduje snagu za izazvati raspravu i na globalnoj razini.

Opis projekta:

Aplikacija MINE je projekt kojemu je svrha upozoriti na visok stupanj rizičnosti kretanja u blizini minsko sumnjivih područja, informirati putem jasnih i lako dostupnih informacija o minski sumnjivim područjima te omogućiti planiranje kretanja na temelju istih. Korištenje pametnih uređaja danas je postao određeni standard i velik broj populacije koristi ih između ostalog i u svrhu snalaženja u prostoru koji nam je nepoznat, stoga je aplikacija zamišljena kao karta koje pokazuje slojeve minski sumnjivih područja i područja koja su nekoć bila označena kao takva. Sumnjivi tereni bili bi jasno predočeni i dostupni svima, vidljivi u svakom trenutku u odnosu na područje u kojem se korisnik nalazi te ažurirani ovisno o stanju razminiranosti. Prilikom približavanja označenim terenima aplikacija bi signalizirala upozorenje te bi postojao i plan kretanja uzimajući u obzir minski sumnjiva područja. Projekt je nastao u prvom semestru diplomskog studija Vizualnih komunikacija u Zagrebu 2013. u sklopu zadataka u kojem je bilo potrebno osmisliti društveno koristan samoinicirani projekt.

 

Počasna diploma:

Fragmenti – Ženski antifašistički Zagreb
Autorica: Tea Pavić
Mentor: Stipe Brčić
Komentorica: Karla Paliska

Studij dizajna, Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Obrazloženje žirija:

Projekt ima vrlo zanimljivo polazište i ima vrlo važnu priču za ispričati. Aplikacija se oslanja na kvalitetnu upotrebu tehnologije i koristi inovativne načine da se obrati vrlo raznolikoj publici. Posebno je zanimljiv način na koji se  digitalno pokušava popuniti dijelove povijesti koji nedostaju, odnosno čini nevidljivo vidljivim. Nadamo se da će se projekt nastaviti i iskoristiti puni potencijal medija.

Opis projekta:

Cilj projekta bio je vratiti (povijesno marginalizirane) priče antifasističkih borkinja u kolektivnu memoriju grada Zagreba, te ponovno ih uspostaviti kao dio identiteta zajednice koristeći nove tehnologije i interaktivne medije. Rad tematizira marginalizaciju ženskog antifašizma, ali obrađuje i spekulacije na koji način bi se mogli iskoristiti novi ‘hibridni’ prostori koji nastaju korištenjem tehnologije proširene stvarnosti (Augmented Reality) — priče antifašistkinja se pričaju kretanjem korisnika po geotegiranim lokacijama i sakupljanjem, odnosnom kreiranjem fragmenata sadržaja u tom novom ‘hibridnim’ prostoru na sjecištu fizičkog i virtualnog.

 

Počasna diploma:

Emotion Hero / Junak emocija
Autor: Ruben van de Ven
Amsterdam, Nizozemska

Obrazloženje žirija:

Ovaj rad predstavlja stvarno zanimljivu obradu vrlo kritične teme. Igrajući se s ovim interaktivnim radom, postaje nam jasno što sve može poći krivo kad se čovjek mjeri strojevima i što znači predati se standardima algoritma. Odjednom boli biti sretan! Nadamo se da ćemo uskoro vidjeti novu inačicu aplikacije s ujednačenom estetikom.

Opis projekta: 

Što to znači osjetiti 25% iznenađenja i 87% radosti? Softver za prepoznavanje emocija koristi se kao sredstvo za “objektivno” mjerenje i alat za uvježbavanje izraza lica, primjerice prilikom razgovora za posao. Junak emocija doslovan je prijevod paradoksalnog odnosa ovih dviju primjena tehnologije. Inspiriran igrom Guitar Hero, Junak emocija dvodijelno je umjetničko djelo. S jedne strane, video igra koja se može besplatno preuzeti ako imate Android uređaj – korisnik skuplja bodove ako prati signale, a igra mu daje i detaljne povratne informacije o mehanici lica koja otkriva da lice zapravo nije prozor uma, već površina koja se može kontrolirati. Drugi dio je projekcija koja prikazuje bodove prikupljene u igri. Kako bi potkrijepile svoj diskurs, tvrtke koje se bave mjerenjem izraza lica koriste golemu količinu prikupljenih i obrađenih podataka. Rezultati se prikazuju kao fiksni grafikon koji se prisjeća prijašnjih izmjera čiji je cilj, također zahvaljujući opsežnom mjerenju i obradi, opisati nešto što je konceptualno neopisivo: sjetimo se samo Duchennea de Boulognea, Lombrosa i Charcota. Junak emocija poziva nas da otvorimo kutiju analize izraza lica i otkrijemo što leži u pozadini ove tehnologije.

 

datum objave
02/10/2017